Onze inzet: investeren in een actieve, groene gemeente. Een gemeente voor iedereen!

ZEDELGEM, VERKEERSVEILIGE GEMEENTE!

Nog meer aandacht voor mobiliteit, infrastructuur en verkeer.
Zedelgem is de afgelopen jaren enorm geëvolueerd. Het stijgend aantal inwoners zorgt voor meer weggebruikers en voor meer drukte in het straatbeeld. Het verkeer nog beter op elkaar afstemmen vormt een blijvende uitdaging. In eerste instantie dient onze infrastructuur te worden verbeterd.
De verbetering van de kleinere asfaltwegen is een aandachtspunt. Om dit te kunnen realiseren dient extra budget te worden vrijgemaakt. Daarnaast moeten we kijken hoe we de verkeersstromen in onze diverse woonkernen kunnen verbeteren en ontlasten van het zwaar verkeer in overleg met Agentschap voor Wegen en Verkeer. Het verkeer beter organiseren door het invoeren van éénrichtingsverkeer kan onze kernen veiliger maken.
Binnen het domein van de mobiliteit is er verhoogde aandacht voor de fietser. De invoering van de fietsstraten is pas een begin. Fietssuggestiestroken zijn een volgende stap. Het aanbod openbaar vervoer in stand houden en uitbreiden in overleg met De Lijn vormt een uitdaging. De bestemming Torhout is hier prioritair.
In samenwerking met de Provincie werken we verder aan een fietssnelweg tussen Torhout en Brugge. Zo zou schoolgaand- en werkverkeer op een veilige en tevens snelle manier zijn weg kunnen vinden.